Show nowej Generacji
2015-05-08 12:41:10 | artykuł sponsorowanyStolica pluralizmu pogladów i wolności słowa - tak krótko zdefiniowac można medium jakim jest dziś YouTube. To najbardziej wolne wideo medium gromadzi całe rzesze widzów, poszukujących niczym nie ograniczonych ideowo treści, o które ciężko w telewizji. Poza przekazywaniem informacji, pozawala też każdemu na tworzenie własnych programów na dowolny temat, co już ostatecznie stawia YouTube jako medium nowej generacji i dla nowej, ciągle rosnącej generacji młodych osób, którzy omijając telewizję, właśnie stamtąd wolą czerpać codzienne newsy i rozrywkę.
Trend ten stwarza zupełnie nowe możliwości, ale i wyzwania dla marketingowców, którzy muszą szukać alternatywnych dróg dotarcia do konsumenta, którego nie skusi już zwykła kreacja reklamowa. W Polsce w ubiegłym roku rękawice w walce o tę nową generację konsumentów podjęła popularna marka napojów Hoop Cola, tworząc pierwszy YouTube’owy talent show “Można Inaczej”.
- Pomysł na stworzenie “Można Inaczej” zrodził się w 2014 roku. Zawsze w komunikacji marki Hoop Cola podkreślaliśmy jej wartość, jaką jest tworzenie alternatywy, którą stanowi dla produktów zagranicznych koncernów. Stąd wzięła się jej dewiza “Można Inaczej”, która oznacza, że nie zawsze trzeba iść utartymi przez lata schematami, a poszukiwać alternatyw, próbować nowości i być niezależnym - mówi Patrycja Giurko, Marketing Manager Hoop Polska.
W ślad za tą deklaracją, specjaliści od promocji Hoop Coli w 2014 roku sami pokazali, że można inaczej i podjęli odważną decyzję przeznaczając zdecydowaną część swojego budżetu marketingowego na działania w serwisie YouTube. Dodatkowo, nie zdecydowali się na klasyczną reklamę kontekstową, pojawiającą się przed filmikami, a wspólnie, z dobrze znanymi youtuberami postanowili zaprosić młodych twórców do pierwszego w Polsce YouTube’owego talent show - “Można Inaczej”.
- Z hasłem marki “Można Inaczej” ściśle powiązana jest grupa do której kierujemy Hoop Colę. Są nią osoby młode, niezależne, czerpiące wiadomości z Internetu, gdzie znajdują dokładnie to, co chcą i kiedy chcą. Wiedzieliśmy, że to właśnie w Internecie jest nasz konsument, jednak jest to konsument niezależny, który nie będzie zainteresowany klasycznym komunikatem reklamowym. Musieliśmy sami do niego dotrzeć i zaprosić do współtworzenia ciekawego projektu. Właśnie ta idea była kamieniem węgielnym, jaki legł u decyzji o stworzeniu pierwszego w Polsce YouTube’owego talent show “Można Inaczej” - mówi Patrycja Giurko.
Aktualnie trwa już druga edycja akcji “Można Inaczej” w której chęć zostania nową Gwiazdą YouTube’a zgłosiło blisko trzy razy więcej youtuberów, niż w poprzednim roku. Podobnie jak w ubiegłym roku, akcja jest wspierana przez znanych youtuberów - Mentorów akcji, a są nimi: Gimper, Kocham Gotować, xMandzio, Izak, Chwytak TV, Letni Chamski Podryw oraz Śmiechawa TV.
- Od rozpoczęcia tegorocznej edycji odnotowaliśmy już ponad milion wyświetleń brandowanego Hoop Colą materiału, a nasi Mentorzy stanęli przed niełatwym zadaniem, ponieważ swoje zgłoszenia przesłało nam aż 4680 osób. Jest to prawie trzy razy wyższy wynik względem zeszło rocznej edycji, co po raz kolejny dowodzi tego, jak intensywnie rozwija się twórczość na YouTube w Polsce - dodaje Patrycja Giurko.
Z nadesłanych zgłoszeń, mentorska ekipa wybrała 48 kanałów, a ich autorzy zostali zaproszeni do kolejnego etapu, którym jest udział w czterech edycjach YouTube’owych warsztatów, które odbędą się już w czerwcu. W ich trakcie, uczestnicy będą podnosić swoje umiejętności w zakresie: zdjęć, montażu, budowania scenariusza, formatów YT oraz promocji i budowania zasięgu. Poza Mentorami pomogą im w tym: realizator obrazu i operator Krzysztof Zauszkiewicz, scenarzysta i reżyser Bartek Szkop oraz Łukasz Skalik - dyrektor programowy AIA i twórca m.in: ToSieWytnie.pl. Wartość udziału w warsztatach podkreśla Patrycja Giurko:
- Mimo, że do finałowej podróży z Mentorami zakwalifikuje się tylko dwunastka najlepszych, to sam udział w warsztatach pod okiem tak doświadczonych youtuberów jest świetną okazją na zdobycie nowych umiejętności, a także ogromną szansą na poznanie tajników “przebicia się” na YouTube.
Mentorzy, po zakończeniu warsztatów, wybiorą najlepszą dwunastkę uczestników, która ruszy wspólnie z nimi w podróż po Polsce odwiedzając 8 miast. W każdym z nich będą stawać przed różnymi zadaniami przygotowanymi przez lokalnych youtuberów, a ich wykonywanie aktywnie relacjonować razem z Mentorami na kanale Hoop Coli na YouTube i Veedo.pl. Stworzone w trakcie podróży produkcje, będą oceniane przez internautów. Najlepiej oceniona grupa stanie przed finalnym zadaniem na wyjeździe zagranicznym.
Wielki finał akcji odbędzie się podczas drugiej edycji Hoop Likes Festival - Festiwalu Ludzi Internetu, któremu również patronuje Hoop Cola.
Patrząc na wzrastającą popularność show, można śmiało przewidywać, że najbliższe lata mogą przynieść kolejne, ciekawe YouTube’owe akcje marketingowe. Pytaniem otwartym pozostaje jednak, ile firm podąży tak odważną drogą jak Hoop i zogniskuje się na alternatywne, nowe media. Pozostaje tylko życzyć odwagi zarządzającym, którzy zdecydują się, podobnie jak Hoop Cola, pokazać, że można inaczej.
(mat. promocyjne)