Wyloguj się do życia! Ruszyła druga część znanej kampanii [WIDEO]
2014-10-31 14:40:55Uzależnienie od internetu to istotny problem społeczny, zwłaszcza wśród młodzieży. Prawie 40 proc. młodych ludzi w wieku gimnazjalnym czuje się swobodniej będąc on-line, niż w bezpośrednim kontakcie z innymi osobami. To bardzo niepokojący wynik.
Zadaniem drugiej odsłony kampanii "Wyloguj się do życia" jest pokazanie realnego ryzyka jakie niesie za sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z internetu. Dodatkowo, w spotach postanowiono przedstawić młodzieży ciekawe alternatywy dla świata wirtualnego.
Jednym z głównych powodów, który składnia młodych do surfowania po internecie przez wiele godzin jest szukanie przez nich przeżyć i wrażeń, chcą oni czuć adrenalinę.
Autorzy kampanii "Wyloguj się do życia... a robi się to tak" skoncentrowali się przede wszystkim na tym, co ma największą szansę na wygraną w konkurencji z atrakcjami, które oferuje sieć. To co wzbudza w młodzieży pozytywne emocje to głównie muzyka i sport.
Gatunkiem muzyki, który trafia do największej ilości osób jest hip hop, a potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której główną rolę odegrał znany raper Wojtek Sokół. Wideo z jego udziałem uzyskało ponad 1 000 000 odsłon na YouTube oraz dotarło do uczniów w 7 500 szkołach.
Tym razem ro projektu muzycznego zaproszono raperów - Tego Typa Mesa, Stasiaka i Pjusa (2cztery7), natomiast w klipie o tematyce sportowej udział wzięli piłkarze Robert Lewanowski i Wojtek Szczęsny.
Każdy z ambasadorów kampanii również korzysta z internetu, praktycznie codziennie, tak jak każdy z nas, jednak znajduje w swoim życiu moment na spotkanie z przyjaciółmi czy realizację własnych pasji, w tym właśnie muzyki i sportu. Ta edycja kampanii ma zachęcić młodych ludzi do łączenia dwóch światów - inetrnetu i pasji w mądry sposób, co pozwoli uchronić się przed uzależnieniem od korzystania z sieci. Grupą docelową projektu są osoby poniżej 18 roku życia.
EW