PRaktykuj za granicą - finał konkursu
2009-05-28 12:49:5327 maja wyłoniono zwycięzców VI edycji konkursu „PRaktykuj za granicą" organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Laureatkami konkursu zostały: Anna Deneka, Magdalena Milejska i Karolina Bielawska. W nagrodę wyjadą one na zagraniczne staże do biur agencji PR Fleishman-Hillard i LEWIS PR w Londynie oraz Feedback Hill&Knowlton w Brukseli.
Trzyetapowe zmagania studentów zainteresowanych PR-em i komunikacją społeczną w ramach konkursu „PRaktykuj za granicą" zaczęły się w lutym 2009 r. Studenci z całego kraju nadsyłali projekty strategii komunikacji dla Fundacji Hospicyjnej z Gdańska. Do ostatniego etapu konkursu jury zakwalifikowało siedmioro uczestników, których zadaniem było przedstawienie swojego pomysłu na kampanię w formie prezentacji multimedialnej. Spośród finalistów jurorzy wyłonili trzy laureatki konkursu, które wyjadą na zagraniczne staże.
Pierwsze miejsce zajęła Anna Deneka, studentka V roku socjologii na Uniwersytecie Warszawskim i podyplomowego studium PR na Uniwersytecie Łódzkim. Jury konkursu bardzo wysoko oceniło jej projekt pod hasłem „Świat przed wszystkimi stoi otworem" promujący działalność Fundacji Hospicyjnej. Laureatką drugiej nagrody została Magdalena Milejska, studentka podyplomowego studium PR na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Magdalena także wyróżniona została za projekt strategii promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce. Trzecie miejsce na podium zajęła Karolina Bielawska, studentka IV roku ekonomii i PR-u na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Uwagę jury i idące za tym wysokie noty uzyskała stworzona przez Karolinę strategia działań PR w ramach VI edycji kampanii „Hospicjum to też Życie" pod hasłem „Człowiek Człowiekowi Darem".
Na zwycięzców „PRaktykuj za granicą" czekają wakacyjne staże w Londynie w agencji PR Fleishman-Hillard (I miejsce) i LEWIS PR (III miejsce) oraz w Brukseli w agencji Feedback Hill&Knowlton (II miejsce). Ponadto zwyciężczynie konkursu otrzymały nagrody pieniężne ufundowane przez Instytut Monitorowania Mediów oraz roczne prenumeraty magazynu Brief.
Prace studentów oceniało jury w składzie: Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Piotr Kławsiuć, dyrektor biura prasowego Fundacji Hospicyjnej z Gdańska, prof. Jacek Warchala, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego i Anna Sanowska, dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów.
- W VI edycji konkursu widoczny był wysoki poziom merytoryczny większości nadesłanych prac. Studenci zmierzyli się w nich z bardzo trudnym tematem choroby oraz cierpienia i niezwykłe jest to, że w przeważającej części wzorowo poradzili sobie z zadaniami. Warto także zwrócić uwagę na doskonałe przygotowanie do wystąpień publicznych i prowadzenia prezentacji u 5 na 7 finalistów, a także na swobodę, z jaką posługują się językiem angielskim, co przy praktykach zagranicznych ma kluczowe znaczenie - powiedziała Anna Sanowska, dyrektor ds. PR Instytutu Monitorowania Mediów i członek jury.
ip