Wiadomości - Artykuły

NEKK i "Kapitan Glimbax" Angelini Pharma walczy z dentofobią

2022-07-14 09:03:28

Ruszyła kolejna edycja akcji edukacyjnej marki Glimbax. Za koncepcję i wdrożenie odpowiada agencja marketingu farmaceutycznego - NEKK. Pierwsze edycje kampanii były skierowane do profesjonalistów - ze szczególnym uwzględnieniem higienistów stomatologicznych. Nowa odsłona akcji będzie obejmowała także pacjentów i ma na celu nie tylko budowanie świadomości marki, ale także zwiększenie komfortu oczekiwania na usługę stomatologiczną.

Wakacyjna akcja Glimbax

Pomysł na kampanię powstał w oparciu o analizę danych i sformułowanie aktualnego insightu grupy docelowej Glimbax. Według badań ponad 21 proc. pacjentów gabinetów stomatologicznych odczuwa stres tuż po przekroczeniu jego progu, przy czym ponad 1/4 badanych dentystów oraz pacjentów uznała, że najważniejszym czynnikiem redukującym to zjawisko są innowacje technologiczne zmniejszające strach przed wizytą. Dlatego mechanika i koncepcja kampanii łączą technologię i walkę ze stresem.

„W tej edycji kampanii Glimbax przygotowaliśmy dla pacjentów mobilną wersję znanej i lubianej gry w statki w której bezpośrednio nawiązujemy do nowego brand hero – „Kapitana Glimbaxa”. Naszym celem było dostarczyć proste, nie wymagające instruktażu narzędzie do odstresowania się przed wizytą u dentysty, ale też zbudować pozytywny wizerunek i świadomość marki. W grze pacjenci razem z Kapitanem walczą z „rozbólnikami”, którzy wywołują ból i stany zapalne w jamie ustnej. Gra powiązana jest także z mechaniką konkursu "Piraci z jamy ustnej"- w którym co miesiąc można wygrać nagrody. Mimo tego, że kampania dopiero nabiera tempa już widzimy imponujące efekty. Najdłuższy czas rozgrywki jaki zarejestrowaliśmy to ponad 8h, jednocześnie w niecały miesiąc osiągnęliśmy ponad 6 300 użytkowników i to wszystko przy dużym nacisku na optymalizację budżetu” – komentuje Agnieszka Lewandowska, Project Manager z agencji pharmamarketingowej NEKK.

Walka ze stresem - zagraj w grę

Skąd pomysł na grę w pharmamarketingu? Według badań „Polish Gamer Research 2020” ponad 60 proc. badanych graczy gra, żeby się odstresować. Z drugiej strony gabinet stomatologiczny to miejsce przez wielu kojarzone właśnie ze stresem.

Od dłuższego czasu zwracamy uwagę producentów farmaceutycznych, że pacjent to jednocześnie klient innych branż, osoba o konkretnych zainteresowaniach, a coraz częściej - gamer. Wyniki badań o polskim gamingu były inspiracją do stworzenia strategii działań, które w efektywny i nowoczesny sposób zrealizują postawione przez klientem KPI” – dodaje Agnieszka Lewandowska.

To nie pierwsza realizacja NEKK dla marki z portfela Angelini - agencja systematycznie od ubiegłego roku prowadzi kampanie dla preparatu Glimbax odpowiadają na wyzwanie dotarcia do nowych, w tym medycznych grup odbiorców.

„W ubiegłym roku przeprowadziliśmy indywidualne badania pogłębione (IDI) dzięki którym zarekomendowaliśmy Angelini Pharma rozszerzenie profesjonalnych grup docelowych i próbę dotarcia do higienistek stomatologicznych, które z jednej strony są dla pacjentów ważnym źródłem wiedzy o produktach a z drugiej rzadko są uwzględniane w farmaceutycznych kampaniach producenckich jako grupa docelowa” – mówi Agnieszka Lewandowska Project Manager NEKK. „Zachęcające efekty zeszłorocznej kampanii pozwoliły nam na reedycje kampanii informacyjnej o nowym wskazaniu na platformie edukacyjnej dla specjalistów. Zbudowaliśmy bazę gabinetów, które chcą przyłączyć się do akcji "Wpływamy na komfort pacjentów". Ma ona celu zarówno zbudować wśród personelu świadomość produktu, jak i dać dodatkowe narzędzia to "zaopiekowania się" pacjentem z dentofobią. Cała akcja jest direct marketingowa - wysyłamy do gabinetów materiały edukacyjne”.

Anna Gruchała-Wozińska, Strategy Director w NEKK podkreśla „Każdorazowo tworząc tego typu kampanie opieramy się na konkretnych badaniach. W budowaniu strategii marki i planowaniu dla niej działań ważne jest efektywność i mierzalność. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że nasze działania są trafne, a budżet klienta nie jest przepalany” - dodaje Anna Gruchała-Wozińska.

Wakacyjna akcja Glimbax

Już w te wakacje Glimbax rusza z serią konkursów do pacjentów.

„Dzięki działaniom zaproponowanym przez NEKK udało nam się pozycjonować Glimbax jako produkt całoroczny, a nie jedynie sezonowy. Nowe wskazania - na stany zapalne po zabiegach stomatologicznych, przy aftach, przy bólach gardła wywołanych klimatyzacją sprawiają, że produkt ten powinien był wyposażeniem każdej wakacyjnej apteczki. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów dotychczasowych działań, które w wymierny sposób poszerzyły wiedzę grup medycznych i pacjentów o naszym produkcie” – mówi Karolina Grzechowska z Angelini Pharma.

Zapraszamy do gry na: https://piracizjamyustnej.pl/

Artykuł Partnera

fot. materiały Partnera

Słowa kluczowe: nekk.pl, konkurs, stomatologia, jak dbąć o zęby, zdrowe zęby
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Åźłobek Wrocław
Rusza nabór do wrocławskich żłobków Wrocław

Jesienią na maluchy czeka ponad 3500 wolnych miejsc.

17. edycja Young Design 2024: rozstrzygnięcie konkursu i nagrody [FOTO]

Konkurs Young Design to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń dla młodych projektantów w Polsce.

Polecamy
Wpływ protestów na pandemię COVID-19. Czy USA czeka potężna fala zachorowań?

"Zalecamy zostać w domu, chyba że idziecie protestować". Czy w Stanach już zapomniano o wirusie?

MPK Wrocław i Policja
Pracownicy MPK Wrocław szkolą policjantów. O co chodzi? [FOTO]

Trwają zajęcia teoretyczne oraz praktyczne.

Polecamy
Ostatnio dodane
Åźłobek Wrocław
Rusza nabór do wrocławskich żłobków Wrocław

Jesienią na maluchy czeka ponad 3500 wolnych miejsc.

17. edycja Young Design 2024: rozstrzygnięcie konkursu i nagrody [FOTO]

Konkurs Young Design to jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń dla młodych projektantów w Polsce.

Popularne
Internetowa wyszukiwarka... zmarłych
Internetowa wyszukiwarka... zmarłych Wrocław

Urząd Miejski Wrocławia, aby pomóc wielu mieszkańcom miasta, a także osobom spoza Wrocławia, w odnalezieniu miejsc pochówku krewnych i znajomych przygotował specjalny serwis.

Brak zdjęcia
Nie zgadzasz się na zbyt drogie stancje? Podpisz się! Wrocław

My, niżej podpisani studenci uczelni wyższych, protestujemy wobec nieuzasadnionych podwyżek opłat za wynajem pokoi i mieszkań w największych ośrodkach akademickich w Polsce.

Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci
Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci

Niektórzy swoją bezmyślnością przyczyniają się do poprawy puli genów ludzkości, eliminując z niej… samych siebie.