Orbis Travel zbankrutował!
2010-09-29 09:29:01Jedno z najbardziej znanych polskich biur podróży – Orbis ogłosiło upadłość. Za granicami kraju jest ponad tysiąc klientów biura.
Po wejściu na stronę internetową orbistravel.pl wyświetla się komunikat zarządu spółki. Dowiadujemy się, że „z dniem 29.09.2010 r. zawieszona zostaje wszelka działalność operacyjna Spółki, zaś wszystkie imprezy turystyczne zaplanowane w terminach począwszy od 29.09.2010 r. zostają anulowane”. Dodaje również, że „wszystkie bilety zarezerwowane i wystawione do dnia 28.09.2010 w naszym biurze, z mocy prawa powinny być honorowane przez przewoźników”.
Przypomnijmy, że kilka tygodni temu upadło biuro podróży Selectours
MAS
Treść oświadczenia:
Szanowni Państwo!
Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o. z przykrością informuje, iż w dniu 28.09.2010 r. skierował do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Naprawczych, wniosek o ogłoszenie upadłości Spółki.
Bezpośrednią przyczyną zaistniałej sytuacji jest fakt, że obecny większościowy udziałowiec Spółki, fundusz Enterprise Investors, podjął decyzję, że nie dofinansuje PBP Orbis, o czym poinformował Zarząd Spółki w dniu 14 września 2010 r. Do samego końca Zarząd PBP Orbis próbował uratować Spółkę wdrażając plan restrukturyzacji oraz aktywnie poszukując nowego inwestora.
W związku z powyższym z dniem 29.09.2010 r. zawieszona zostaje wszelka działalność operacyjna Spółki, zaś wszystkie imprezy turystyczne zaplanowane w terminach począwszy od 29.09.2010 r. zostają anulowane.
Pragniemy poinformować, iż o fakcie złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości Spółki poinformowany został Marszałek Województwa Mazowieckiego, który jako beneficjent gwarancji turystycznej nr M182138 (zobacz) o wartości 6.036.041,00 złotych, udzielonej przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., dotyczącej pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju, a także zwrotu wpłat wniesionych przez klientów, uruchomi przewidzianą w ustawie o turystyce procedurę.
Dochodzenie roszczeń w ramach posiadanej przez Spółkę gwarancji turystycznej odbędzie się na zasadach określonych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
Jednocześnie informujemy, że wszystkie bilety zarezerwowane i wystawione do dnia 28.09.2010 w naszym biurze, z mocy prawa powinny być honorowane przez przewoźników.
W sytuacji dokonanej rezerwacji bez wystawienia i opłacenia biletu, prosimy o kontakt z biurem linii lotniczej lub przewoźnika, bezpośrednio dokonujących usługi przewozu, w celu ustalenia sposobu i możliwości wykorzystania przedmiotowej rezerwacji.
W przypadku dokonanych przez PBP Orbis Sp. z o.o. rezerwacji hotelowych, mogą one nie być honorowane przez hotele. Podobna sytuacja może mieć miejsce dla rezerwacji samochodów. W celu potwierdzenia statusu aktywnych rezerwacji hotelowych i samochodowych sugerujemy bezpośredni kontakt z hotelem lub wypożyczalnią samochodów.
Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o.