Wiadomości - Artykuły

#foodporn - gastronomia w social media

2017-09-22 08:01:01

Piękne, weekendowe popołudnie. Grupa przyjaciół spędza miły czas w ulubionej restauracji.
Świetna atmosfera, mnóstwo śmiechu wśród towarzystwa, dużo zdjęć z telefonu. Fotografują siebie, fotografują spożywane jedzenie. Na portalach społecznościowych dodają swoje relacje oraz oznaczają się w lokalizacji restauracji. Ktoś może zapytać: ale po co to wszystko?

Foodporn

Odpowiedź: taka moda! W dobie smartfonów, aplikacji mobilnych oraz intensywnego trybu życia lubimy fotografować się w ładnie wyglądających miejscach, pokazywać ulubione potrawy, dodawać aktualną lokalizację.

Tak w przybliżeniu i bardzo ogólnie wyglądają pewne nawyki dzisiejszej internetowej społeczności w branży gastronomicznej.  Panuje przekonanie, iż nasze dłonie są wręcz przyklejone do telefonów – to teoretycznie determinuje nasze zachowania, m.in.: wspomniane dodawanie lokalizacji, relacje z pobytu w danym lokalu.

Aspekt społeczny to jedno, a działania biznesowe? Dla właściciela restauracji liczą się zysk i klienci. Po co mu media społecznościowe? Dzisiaj facebook jest wręcz nieodłącznym elementem prowadzenia lokalu. Najnowsze dania, promocje, konkursy – wszystko to oraz jeszcze więcej odbywa się na dedykowanym fanpage’u. Dzięki temu, właściciel może zyskać: zaangażowanie swoich fanów, zwiększyć rozpoznawalność swojego lokalu, zyskać nowych klientów. Marketing offline jest niewątpliwie skuteczny, lecz w dobie Internetu niewystarczający.

Jaką komunikację narzuciła sobie gastronomia w Social Media Wrocław? Bardzo prostą. Zdjęcia jedzenia, napojów, hasztagi, aktualna lokalizacja, ciekawa opowieść o danej potrawie – można wymieniać i wymieniać. Doskonałe potwierdzenie reguły, iż skuteczność tkwi w prostocie.

Prowadząc media społecznościowe danego lokalu musimy, jak wszędzie, postawić sobie cel: co chcemy osiągnąć? Do czego ma prowadzić nasza komunikacja?

„Jako agencja mamy duże doświadczenie w gastronomii, można wręcz powiedzieć że to nasza specjalność. Idealną sytuacją jest połączenie estetyki i realizacji celów biznesowych klienta –Mamy to szczęście, że możemy taką politykę realizować w kilkunastu wrocławskich  lokalach” – mówi Marcin Budzyński, szef agencji marketingowej Buzzit.

Obecność marek gastronomicznych w SM staje się normą. Jednak aby funkcjonować w tym obszarze, trzeba nie tylko mieć czas na takie działania, posiadać dobry produkt i lokal cieszący się znakomitą opinią. Połączenie pasji właściciela i umiejętności specjalistów będzie połączeniem, które stanie się przepisem na sukces.

Obok Facebooka, bardzo dobrym narzędziem dla gastronomii jest Instagram. Zdjęcia umieszczane na Instagramie będą dodatkowo „nabijały” obserwujących, a relacje na instastory pozwolą dotrzeć do nowych potencjalnych klientów bez potrzeby robienia tzw. Relacji live.

Możliwości działania w SM dla gastronomii jest mnóstwo. Wszystko zależy od kreatywności oraz linii komunikacji, jaką sobie obierzemy. W tym wypadku można spokojnie powiedzieć „sky is the limit” – nic nas tu nie ogranicza, poza naszymi pomysłami. Oczywiście tymi rozsądnymi.

Artykuł Partnera

Słowa kluczowe: aplikacja mobilna, smartfon, internet, BuzzIt
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Marcin Pabierowski wygrywa z Januszem Kubickim
Marcin Pabierowski wygrywa z Januszem Kubickim i zostaje nowym prezydentem Zielonej Góry Zielona Góra

Po 18. latach miasto zadecydowało o zmianach.

Jacek Sutryk wygrywa wybory we Wrocławiu. Zwycięstwo w drugiej turze [FOTO] Wrocław

Jacek Sutryk został ponownie wybrany na prezydenta Wrocławia, pokonując swoją rywalkę Izabelę Bodnar.

Polecamy
sport zimą - zakłady STS
Jest zima, nudy w sporcie ni ma

Kalendarzowa zima, która właśnie się rozpoczęła, obfitować ma w wiele ciekawych wydarzeń sportowych. Każdy znajdzie coś dla siebie.

poÅźyczka gotÃłwkowa
Czy pożyczkę gotówkową trzeba zgłosić do urzędu skarbowego?

Temat podatku pojawia się w kontekście pożyczek od osób prywatnych, ale i tu są wyjątki. Kiedy pożyczkę gotówkową trzeba zgłosić do urzędu skarbowego?

Polecamy
Ostatnio dodane
Popularne
Internetowa wyszukiwarka... zmarłych
Internetowa wyszukiwarka... zmarłych Wrocław

Urząd Miejski Wrocławia, aby pomóc wielu mieszkańcom miasta, a także osobom spoza Wrocławia, w odnalezieniu miejsc pochówku krewnych i znajomych przygotował specjalny serwis.

Brak zdjęcia
Nie zgadzasz się na zbyt drogie stancje? Podpisz się! Wrocław

My, niżej podpisani studenci uczelni wyższych, protestujemy wobec nieuzasadnionych podwyżek opłat za wynajem pokoi i mieszkań w największych ośrodkach akademickich w Polsce.

Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci
Nagrody Darwina, czyli top 20 najgłupszych śmierci

Niektórzy swoją bezmyślnością przyczyniają się do poprawy puli genów ludzkości, eliminując z niej… samych siebie.