Wiadomości - Artykuły

#foodporn - gastronomia w social media

2017-09-22 08:01:01

Piękne, weekendowe popołudnie. Grupa przyjaciół spędza miły czas w ulubionej restauracji.
Świetna atmosfera, mnóstwo śmiechu wśród towarzystwa, dużo zdjęć z telefonu. Fotografują siebie, fotografują spożywane jedzenie. Na portalach społecznościowych dodają swoje relacje oraz oznaczają się w lokalizacji restauracji. Ktoś może zapytać: ale po co to wszystko?

Foodporn

Odpowiedź: taka moda! W dobie smartfonów, aplikacji mobilnych oraz intensywnego trybu życia lubimy fotografować się w ładnie wyglądających miejscach, pokazywać ulubione potrawy, dodawać aktualną lokalizację.

Tak w przybliżeniu i bardzo ogólnie wyglądają pewne nawyki dzisiejszej internetowej społeczności w branży gastronomicznej.  Panuje przekonanie, iż nasze dłonie są wręcz przyklejone do telefonów – to teoretycznie determinuje nasze zachowania, m.in.: wspomniane dodawanie lokalizacji, relacje z pobytu w danym lokalu.

Aspekt społeczny to jedno, a działania biznesowe? Dla właściciela restauracji liczą się zysk i klienci. Po co mu media społecznościowe? Dzisiaj facebook jest wręcz nieodłącznym elementem prowadzenia lokalu. Najnowsze dania, promocje, konkursy – wszystko to oraz jeszcze więcej odbywa się na dedykowanym fanpage’u. Dzięki temu, właściciel może zyskać: zaangażowanie swoich fanów, zwiększyć rozpoznawalność swojego lokalu, zyskać nowych klientów. Marketing offline jest niewątpliwie skuteczny, lecz w dobie Internetu niewystarczający.

Jaką komunikację narzuciła sobie gastronomia w Social Media Wrocław? Bardzo prostą. Zdjęcia jedzenia, napojów, hasztagi, aktualna lokalizacja, ciekawa opowieść o danej potrawie – można wymieniać i wymieniać. Doskonałe potwierdzenie reguły, iż skuteczność tkwi w prostocie.

Prowadząc media społecznościowe danego lokalu musimy, jak wszędzie, postawić sobie cel: co chcemy osiągnąć? Do czego ma prowadzić nasza komunikacja?

„Jako agencja mamy duże doświadczenie w gastronomii, można wręcz powiedzieć że to nasza specjalność. Idealną sytuacją jest połączenie estetyki i realizacji celów biznesowych klienta –Mamy to szczęście, że możemy taką politykę realizować w kilkunastu wrocławskich  lokalach” – mówi Marcin Budzyński, szef agencji marketingowej Buzzit.

Obecność marek gastronomicznych w SM staje się normą. Jednak aby funkcjonować w tym obszarze, trzeba nie tylko mieć czas na takie działania, posiadać dobry produkt i lokal cieszący się znakomitą opinią. Połączenie pasji właściciela i umiejętności specjalistów będzie połączeniem, które stanie się przepisem na sukces.

Obok Facebooka, bardzo dobrym narzędziem dla gastronomii jest Instagram. Zdjęcia umieszczane na Instagramie będą dodatkowo „nabijały” obserwujących, a relacje na instastory pozwolą dotrzeć do nowych potencjalnych klientów bez potrzeby robienia tzw. Relacji live.

Możliwości działania w SM dla gastronomii jest mnóstwo. Wszystko zależy od kreatywności oraz linii komunikacji, jaką sobie obierzemy. W tym wypadku można spokojnie powiedzieć „sky is the limit” – nic nas tu nie ogranicza, poza naszymi pomysłami. Oczywiście tymi rozsądnymi.

Artykuł Partnera

Słowa kluczowe: aplikacja mobilna, smartfon, internet, BuzzIt
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Juz niebawem piłkarski Runmageddon w Ełku
Juz niebawem piłkarski Runmageddon w Ełku

W weekend 23 - 24 czerwca bieżącego roku najbardziej popularny w Polsce bieg przeszkodowy nadciągnie do Ełku.

Mobilne kontenery mogÄ… być idealnym rozwiÄ…zaniem do stworzenia zaplecza na plaÅźy.
Kontenery jako idealne zaplecze na plaży

Mobilne kontenery mogą być idealnym rozwiązaniem do stworzenia zaplecza na plaży.

Oto finaliści konkursu Young Design 2018!
Oto finaliści konkursu Young Design 2018!

Fundatorem głównej nagrody oraz patronem honorowym konkursu Young Design jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, prof. dr hab. Piotr Gliński.

Polecamy
Vapiano - jedyna taka restauracja we Wrocławiu
Vapiano - jedyna taka restauracja we Wrocławiu Wrocław

Wyszkolony kucharz na oczach gości w ciągu kilku minut przygotuje wybraną potrawę.

Bałkany - pomysł na wakacyjną przygodę
Bałkany - pomysł na wakacyjną przygodę

Czym kusi ten region? Co mogą nam zaoferować kraje bałkańskie?

Ostatnio dodane
Juz niebawem piłkarski Runmageddon w Ełku
Juz niebawem piłkarski Runmageddon w Ełku

W weekend 23 - 24 czerwca bieżącego roku najbardziej popularny w Polsce bieg przeszkodowy nadciągnie do Ełku.

Mobilne kontenery mogÄ… być idealnym rozwiÄ…zaniem do stworzenia zaplecza na plaÅźy.
Kontenery jako idealne zaplecze na plaży

Mobilne kontenery mogą być idealnym rozwiązaniem do stworzenia zaplecza na plaży.

Kupony i kody rabatowe