Wiadomości - Artykuły

Celujące inicjatywy nagrodzone stażami

2007-05-31 14:17:55
 Finał konkursu Cel - Menedżer zamyka trzecią już edycję programu edukacyjnego Kompania Inicjatyw. 272 godziny warsztatów oraz 358 przeszkolonych studentów to bilans tegorocznego projektu.

Tychy, 28 maja 2007r. - Monika Żochowska i Michał Michałowski, studenci Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, tworzący zespół Total, wygrali tegoroczny finał konkursu Cel‑Menedżer. Ich projekt „Oskar i Bajer zakładają własną firmę” to niezwykle interesujący pomysł edukacyjny skierowany do uczniów ostatnich lat szkoły podstawowej, którego celem jest zapoznanie tych młodych ludzi z zagadnieniem przedsiębiorczości. O niewątpliwym sukcesie tego projektu zadecydowała forma przekazu informacji, którą zespół Total zdecydował się w tym projekcie wykorzystać. Odchodząc od tradycyjnych podręczników zespół stworzył kolorowy komiks, którego bohaterem jest młody chłopiec Oskar oraz jego pies Bajer, którzy postanawiają założyć własną firmę.

„Zastanawiając się nad tematyką przedsiębiorczości zdaliśmy sobie sprawę, że w Polsce, w przeciwieństwie do wielu krajów Unii Europejskiej, brakuje projektów nauki przedsiębiorczości skierowanych do uczniów szkół podstawowych. Zdecydowaliśmy, że ktoś musi być w Polsce pierwszy i postanowiliśmy to zmienić”, - powiedział Michał Michałowski, członek zwycięskiego zespołu Total. „Bardzo cieszymy się z wygranej. Najważniejsze było zdobyte w trakcie projektu doświadczenie i satysfakcja, że mogliśmy zrobić coś zupełnie nowego – dotrzeć do świadomości dzieci z zupełnie nowym dla nich tematem. Początkowo bowiem, przedsiębiorczość była dla nich równie niezrozumiała, jak dla większości z nas język chiński.”

„Konkurs ma świetną formułę, bo każdy może się wykazać: każdy może zrobić coś od zera, zrobić coś wielkiego i wygrać – nieważne są fundusze, tylko inicjatywa i chęci!,” – dodała Monika Żochowska również z zespołu Total.

Drugie miejsce zdobyli działający w Kole Naukowym STRATEG, czterej studenci Uniwersytetu Gdańskiego. Celem ich programu „Przedsiębiorcze Liceum”, było przekazywanie wiedzy i rozwój umiejętności z zakresu inwestycji na rynku walutowym, autoprezentacji i społecznej odpowiedzialności biznesu wśród uczniów szkół średnich”. Trzecie miejsce przypadło zespołowi Qreatywni z Politechniki Łódzkiej, za inicjatywę „Projekt rozwijający marzenia niepełnosprawnych”, którego zamierzeniem jest zachęcenie osób niepełnosprawnych, zarówno studentów, jaki uczniów szkół ponadgimnazjalnych, do aktywności zawodowej i samorozwoju. Jury finału konkursu przyznało również wyróżnienie drużynom Ad Meritum z Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz EASYINVESTOR.PL z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

„Decyzja o przyznaniu pierwszego miejsca była jednomyślna. Zespół Total zdecydowanie wyróżniał się pod względem kreatywności i wielopłaszczyznowego podejścia do problemu,” – powiedziała Małgorzata Walędzińska z działu Corporate Affairs Kompanii Piwowarskiej i członek jury konkursu Cel–Menedżer. Zwycięzcy w nagrodę otrzymali możliwość odbycia dwumiesięcznych, płatnych staży w Kompanii Piwowarskiej. Konkurs Cel–Menedżer był częścią III edycji Kompanii Inicjatyw. Jak podkreśla Małgorzata Walendzińska: „Kolejny rok z rzędu studenci pozytywnie zaskoczyli nas świeżością i nieszablonowością swoich projektów. Poza stroną merytoryczną projektów ważnym kryterium oceny była również umiejętność sprzedania swoich pomysłów.”

W ramach konkursu Cel – Menedżer studenci musieli stworzyć zespół projektowy, a następnie zaplanować i wprowadzić w życie jeden lub kilka projektów, będących próbą rozwijania kompetencji miękkich i przedsiębiorczości. Uczestnicy konkursu musieli wykazać się umiejętnością planowania i koordynacji działań. Wielokrotnie samodzielnie znajdowali sponsorów i partnerów, którzy pomagali im w realizacji ich projektów.


Tegoroczna edycja Kompanii Inicjatyw kładła szczególny nacisk na przekazywanie studentom wiedzy praktycznej, ułatwiającej start w życie zawodowe. W marcu na sześciu wybranych uczelniach w różnych regionach Polski odbywały się bezpłatne, dwudniowe warsztaty Kompanii Inicjatyw prowadzone przez profesjonalnych trenerów. Biorący w nich udział studenci uczyli się: planowania ścieżki kariery, autoprezentacji, skutecznej pracy w grupie, kreatywnego rozwiązywania problemów oraz zarządzania projektami. W sumie odbyły się 272 godziny warsztatów, w których wzięło udział 358 studentów z całego kraju.

Odzwierciedleniem sukcesu trzech przeprowadzonych do tej pory edycji Kompanii Inicjatyw jest duże zainteresowanie wśród studentów. Około trzy i pół tysiąca słuchaczy wzięło udział w spotkaniach na uczelniach, a ponad 300 zespołów z 80 uczelni w Polsce i za granicą zrealizowało ponad 100 projektów w ramach konkursu Cel – Menedżer.

Szczegółowe informacje dotyczące konkursu Cel – Menedżer oraz Kompanii Inicjatyw można znaleźć na stronie: www.kompaniainicjatyw.kp.pl lub www.ki.kp.pl.

***


Kompania Piwowarska – lider branży w Polsce - jest największą i najbardziej rentowną firmą piwowarską w Polsce. Kilkaset lat doświadczeń piwowarskich, nowoczesna technologia oraz ścisłe przestrzeganie zasad Światowej Produkcji Piwa gwarantuje bezkompromisową jakość produktów firmy. W portfelu marek są takie piwa jak: TYSKIE, największa marka piwa w Polsce, ŻUBR, LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd's, Dog in the Fog, Peroni Nastro Azzurro oraz Miller Genuine Draft. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku fuzji Tyskich Browarów Książęcych oraz Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 firma nabyła Browar Dojlidy w Białymstoku. W roku finansowym zakończonym w 31 marca 2006 roku, Kompania Piwowarska osiągnęła zysk netto w wysokości 570 milionów złotych.

SABMiller – Drugi co do wielkości browar świata
Kompania Piwowarska jest częścią drugiego pod względem wielkości producenta piwa na świecie – SABMiller plc. Grupa obecna jest w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach, a jej portfel obejmuje ponad 150 silnych marek (m.in. Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Castle Lager). SABMiller plc jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 18,6 mld dolarów i wypracował zysk brutto 2,8 mld dolarów. Sprzedaż piwa wyniosła 216 mln hl. Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE (ulubione piwo Polaków), ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd’s, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 Kompania Piwowarska osiągnęła przychody w wysokości 4,4 mld złotych wypracowując zysk netto 693 mln zł. Wielkość sprzedaży wyniosła ponad 13 mln hektolitrów piwa.


Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Breakfast Week
Śniadaniowe trendy: odkryj nowe smaki na Breakfast Weeku!

Popisowe śniadania, kawa na roślinnym i towarzystwo bliskich - czy można lepiej rozpocząć dzień?

Erik Exposito ambasadorem klockoMANII
Erik Exposito z LEGO. To na szczytny cel! [FOTO]

Kapitan Śląska Wrocław został ambasadorem klockoMANII.

Polecamy
Energylandia 2019
Wielkie otwarcie sezonu 2019 w Energylandii

Sezon na zabawę otwiera największy w Polsce Park Rozrywki Energylandia!

Ostatnio dodane
Breakfast Week
Śniadaniowe trendy: odkryj nowe smaki na Breakfast Weeku!

Popisowe śniadania, kawa na roślinnym i towarzystwo bliskich - czy można lepiej rozpocząć dzień?

Erik Exposito ambasadorem klockoMANII
Erik Exposito z LEGO. To na szczytny cel! [FOTO]

Kapitan Śląska Wrocław został ambasadorem klockoMANII.

Popularne
15 marca - Światowy Dzień Snu. Jak spać dobrze?
15 marca - Światowy Dzień Snu. Jak spać dobrze?

Sen bardzo wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie.

Międzynarodowy Dzień MęÅźczyn
Dzień Mężczyzny 2024 - wydarzenia we Wrocławiu Wrocław

Sprawdź, gdzie można spędzić czas z facetem!