Utratę dowodu będzie można zgłosić przez internet
2017-09-25 13:36:32Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało w komunikacie prasowym, że od poniedziałku 25 września utratę dowodu osobistego będzie można zgłaszać przez internet. Formularz ma być "bardziej intuicyjny, a dane zaciągają się do niego automatycznie".
Od teraz, by dokonać zgłoszenia utraty dowodu osobistego wystarczy wejść na stronę Obywatel.gov.pl, wypełnić formularz i podpisać go jako profil zaufany. Status unieważnienia dowodu można sprawdzić online. Tą samą metodą można również złożyć wniosek o wydanie nowego dokumentu.
Rzecznik resortu cyfryzacji Karol Manys dodaje, że zgubiony dowód trzeba jednak zastrzec, np. w banku. Zapewnia także, że są prowadzone prace, aby "było to możliwe automatycznie".
Według doniesień resortu, każdego roku utratę, zaginięcie lub zniszczenie dowodu osobistego zgłasza około 500 tys. Polaków. Jako powód unieważnienia dowodu osobistego w 2016 r. podawało się najczęściej: jego utratę (393 tys.), zniszczenie (119 tys.), reklamację (14 tys.). Urzędy otrzymują również 9 tys. dowodów znalezionych przez inne osoby. W 53 tys. przypadków Polacy podają inne przyczyny.
MŚ
źródło: tvn24.pl
fot. pixabay.com/Pexels