Wybierz miasto
Wiadomosci
Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Koparki dwudrogowe najwyższej jakości

2015-06-12

Nie bez powodu marka Atlas jest wymieniana w pierwszej kolejności, gdy mowa o koparkach szynowo–drogowych. To Atlas jako pierwszy na świecie w 1965 r. wyprodukował koparkę dwudrogową. Zarówno wówczas, jak i obecnie Atlas jest niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie.

Swoją pozycje na rynku Atlas zawdzięcza opatentowanej technologii sprawdzonej w najtrudniejszych warunkach. Od lat stosowane materiały najwyższej jakości oraz precyzyjne i sumienne wykonanie wszystkich elementów połączone z wieloletnim doświadczeniem czynią Atlasa liderem w swojej klasie.

Pierwszorzędną kwestią podczas pracy na torach jest bezpieczeństwo, bardzo ważne jest, aby prowadzone prace w żadnym stopniu nie kolidowały z sąsiednimi torami oraz z całą infrastrukturą kolejową. Dlatego maszyny muszą spełniać szereg norm bezpieczeństwa oraz być dopuszczone do pracy na kolei, a przy tym być maksymalnie niezawodne.

Atlas bardzo dużą uwagę poświęcił na kwestie bezpieczeństwa oraz komfortowej i wydajnej pracy. System CARSY wykorzystywany w koparkach dwudrogowych Atlas stale zapewnia optymalny docisk kół do szyn poprzez sterowanie elektroniczne. System stale kontroluje, a w razie potrzeby koryguję siłę docisku. Dzięki oddzielnemu sterowaniu przednich i tylnych kół szynowych z łatwością maszyna wkoleja się w tor oraz stabilnie przejeżdża przez elementy sterowania ruchem znajdujące się w torowisku. Łapy podporowe automatyczne podnoszą się po włączeniu trybu jazdy – co wyklucza przypadkowe uszkodzenia podkładów kolejowych oraz innych elementów toru. Łapy automatycznie blokują możliwość zsunięcia się kół szynowych z szyny. Aby maszyna nie uszkodziła trakcji kolejowej oraz nie kolidowała z ruchem na sąsiednim torze koparki dwudrogowe Atlas wyposażono w elektroniczne ograniczenie zakresu obrotu i wysokości. Odpowiednia funkcja włącza się automatycznie po osiągnięciu zaprogramowanego punktu krańcowego.   

W razie konieczności w każdej chwili jest możliwy awaryjny zjazd z szyn. Podwójnie system bezpieczeństwa z jednej strony zapewnia podłączenie układu hydraulicznego przez kabel elektryczny połączony z zapalniczką, z drugiej strony zamontowano na stałe awaryjną pompę hydrauliczną (ręczna lub elektryczna).

Siła i precyzja to cechy szczególne, które dostrzega każdy, nawet najbardziej wymagający użytkownik. Ekonomiczny silnik Deutz zapewnia wysoką moc już przy niskich obrotach – rzędu 1500 r/pm. Niskie zużycie paliwa oraz zgodność z obowiązującymi normami emisji spalin powodują, że maszyna jest ekologiczna i wyjątkowo ekonomiczna. Precyzyjna i niezwykle silna hydraulika to kolejne atuty Atlasa. Koparki dwudrogowe wyposażone są w sprawdzony i precyzyjny układ hydrauliczny AWE4. Pozwala on na jednoczesne wykonywanie kilku ruchów roboczych bez względu na obciążenie. W zależności od potrzeb użytkownik może precyzyjnie dostosować sposób pracy maszyn, szybkie cykle robocze lub duża siła podnoszenia. Wysoka moc i silny napęd w koparkach dwudrogowych daj możliwość wykorzystania ich również jako lokomotywy do manewrowania. Dwudrogowy Atlas może ciągnąć wagon do 40t bez własnego układu hamulcowego oraz do 120t z własnym układem hamulcowym.

Atlas w swej ofercie posiada dwa różne typy koparek dwudrogowych spełniających najnowsze wymogi konstrukcyjne zarówno niemieckiej kolei (Deutsche Bahn) jak i polskiej. Są to modele: 1404 ZW z systemem CARSY lub kołem ciernym o mocy 96kW, masie 17 – 20 t, promień obrotu (w zależności od wielkości przeciwwag)i: 1575, 1700 mm . 1604 ZW z systemem CARSY o mocy 115kW, masie 21-23 t, promień obrotu 1750, 2000 mm.

W połączeniu z bardzo szeroką gamą dedykowanych osprzętów (chwytaki, głowice obrotowe, uchylno-obrotowe, agregaty do podbijania toru, urządzenie do wymiany podkładów, kosiarki etc. ) Atlas oddaje w ręce użytkownika wszechstronne, mocne i niezawodne narzędzie pracy, niezastąpione na torach.

Atlas jako jedyny na polskim rynku oferuję koparkę dwudrogową 1604 ZW z dopuszczeniem Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) niezbędnego do poruszania się po torach.

Tekst: materiał prasowy


Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.