Koparki dwudrogowe najwyższej jakości
2015-06-12 09:54:00Nie bez powodu marka Atlas jest wymieniana w pierwszej kolejności, gdy mowa o koparkach szynowo–drogowych. To Atlas jako pierwszy na świecie w 1965 r. wyprodukował koparkę dwudrogową. Zarówno wówczas, jak i obecnie Atlas jest niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie.
Swoją pozycje na rynku Atlas zawdzięcza opatentowanej technologii sprawdzonej w najtrudniejszych warunkach. Od lat stosowane materiały najwyższej jakości oraz precyzyjne i sumienne wykonanie wszystkich elementów połączone z wieloletnim doświadczeniem czynią Atlasa liderem w swojej klasie.
Pierwszorzędną kwestią podczas pracy na torach jest bezpieczeństwo, bardzo ważne jest, aby prowadzone prace w żadnym stopniu nie kolidowały z sąsiednimi torami oraz z całą infrastrukturą kolejową. Dlatego maszyny muszą spełniać szereg norm bezpieczeństwa oraz być dopuszczone do pracy na kolei, a przy tym być maksymalnie niezawodne.
Atlas bardzo dużą uwagę poświęcił na kwestie bezpieczeństwa oraz komfortowej i wydajnej pracy. System CARSY wykorzystywany w koparkach dwudrogowych Atlas stale zapewnia optymalny docisk kół do szyn poprzez sterowanie elektroniczne. System stale kontroluje, a w razie potrzeby koryguję siłę docisku. Dzięki oddzielnemu sterowaniu przednich i tylnych kół szynowych z łatwością maszyna wkoleja się oraz stabilnie przejeżdża przez elementy sterowania ruchem znajdujące się w torowisku. Łapy podporowe automatyczne podnoszą się po włączeniu trybu jazdy – co wyklucza przypadkowe uszkodzenia podkładów kolejowych oraz innych elementów toru. Łapy automatycznie blokują możliwość zsunięcia się kół szynowych z szyny. Aby maszyna nie uszkodziła trakcji kolejowej oraz nie kolidowała z ruchem na sąsiednim torze koparki dwudrogowe Atlas wyposażono w elektroniczne ograniczenie zakresu obrotu i wysokości - kontenery morskie. Odpowiednia funkcja włącza się automatycznie po osiągnięciu zaprogramowanego punktu krańcowego.
W razie konieczności w każdej chwili jest możliwy awaryjny zjazd z szyn. Podwójnie system bezpieczeństwa z jednej strony zapewnia podłączenie układu hydraulicznego przez kabel elektryczny połączony z zapalniczką, z drugiej strony zamontowano na stałe awaryjną pompę hydrauliczną (ręczna lub elektryczna).
Siła i precyzja to cechy szczególne, które dostrzega każdy, nawet najbardziej wymagający użytkownik. Ekonomiczny silnik Deutz zapewnia wysoką moc już przy niskich obrotach – rzędu 1500 r/pm. Niskie zużycie paliwa oraz zgodność z obowiązującymi normami emisji spalin powodują, że maszyna jest ekologiczna i wyjątkowo ekonomiczna. Precyzyjna i niezwykle silna hydraulika to kolejne atuty Atlasa. Koparki dwudrogowe wyposażone są w sprawdzony i precyzyjny układ hydrauliczny AWE4. Pozwala on na jednoczesne wykonywanie kilku ruchów roboczych bez względu na obciążenie. W zależności od potrzeb użytkownik może precyzyjnie dostosować sposób pracy maszyn, szybkie cykle robocze lub duża siła podnoszenia. Wysoka moc i silny napęd w koparkach dwudrogowych daj możliwość wykorzystania ich również jako lokomotywy do manewrowania. Dwudrogowy Atlas może ciągnąć wagon do 40t bez własnego układu hamulcowego oraz do 120t z własnym układem hamulcowym.
Atlas w swej ofercie posiada dwa różne typy koparek dwudrogowych spełniających najnowsze wymogi konstrukcyjne zarówno niemieckiej kolei (Deutsche Bahn) jak i polskiej. Są to modele: 1404 ZW z systemem CARSY lub kołem ciernym o mocy 96kW, masie 17 – 20 t, promień obrotu (w zależności od wielkości przeciwwag)i: 1575, 1700 mm . 1604 ZW z systemem CARSY o mocy 115kW, masie 21-23 t, promień obrotu 1750, 2000 mm.
W połączeniu z bardzo szeroką gamą dedykowanych osprzętów (chwytaki, głowice obrotowe, uchylno-obrotowe, agregaty do podbijania toru, urządzenie do wymiany podkładów, kosiarki etc. ) Atlas oddaje w ręce użytkownika wszechstronne, mocne i niezawodne narzędzie pracy, niezastąpione na torach.
Atlas jako jedyny na polskim rynku oferuję koparkę dwudrogową 1604 ZW z dopuszczeniem Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) ASPA S.A. niezbędnego do poruszania się po torach.
Tekst: materiał prasowy