Gdzie znajdziemy najlepsze promocje Black Friday w internecie?
2016-11-25 08:00:28Weekendowe promocje związane z czarnym piątkiem rozgrzewają internet do czerwoności. Czym jest Black Friday i w jakich sklepach znajdziemy największe promocje? To pytanie zadaje sobie dziś wielu konsumentów.
Jak Black Friday wygląda w innych krajach?
Black Friday staje się coraz bardziej popularny na świecie. W zeszłym roku w porównaniu do lat wcześniejszych sprzedaż produktów w tym okresie zwiększyła się czterokrotnie. Zauważa się, jednak rozbieżności w korzystaniu z promocji. Zależy to od tradycji danego kraju. Przykładowo w Brazylii, w której podobnie, jak w Ameryce panuje kult zakupów, w czarny piątek sprzedaż jest o 20% wyższa niż w pozostałe dni przedświąteczne. Choć w Europie Black Friday jeszcze nie jest tak powszechny, wydaje się to tylko kwestią czasu, kiedy to europejczycy zainteresują się tym zachodnim świętem. Tym bardziej że z dobrodziejstw wielkich obniżek można korzystać bez potrzeby wychodzenia z domu lub brania dnia wolnego od pracy czy uczelni. Sprzedaż online stwarza ogromne możliwości. Czarny piątek to bez wątpienia najlepszy dzień dla miłośników wszelkiego rodzaju obniżek i promocji, traktujących tanie zakupy, jako pewnego rodzaju sport. To prawdziwe święto dla łowców wielkich okazji.
Tłumy pod sklepami
Co roku z promocji organizowanych na Black Friday korzysta ponad 100 milionów amerykanów. To blisko 30% populacji całych Stanów Zjednoczonych. Kolejki ustawiają się jeszcze przed otwarciem sklepów. Amerykanie często z okazji czarnego piątku biorą nawet jeden dzień urlopu. Zdarza się, że Black Friday świętowany jest już w popołudniowych godzinach w Dniu Dziękczynienia. Dzięki temu klienci mają więcej czasu na zakupy, a sprzedawcy większe szanse na dużo lepszy utarg.
Obroty podczas Black Friday
Jeśli chodzi o samą sprzedaż, Black Friday to prawdziwe święto dla handlu. W 2015 roku, w USA, w porównaniu do lat ubiegłych przychody ze sprzedaży wzrosły aż o 55%. Szacuje się, że w tym czasie dokonywano około 750 transakcji na minutę. W Polsce w zeszłoroczny czarny piątek odnotowano dwa razy więcej sprzedaży w stosunku do pozostałych dni w ciągu całego roku. Przychody wzrosły o ponad 70%. A jak będzie w 2016?
Black Friday w Polsce
W naszym kraju rośnie popularność wielkich przedświątecznych promocji związanych z czarnym piątkiem. Dzieje się to za sprawą głównie sklepów internetowych, które udostępniają ciekawe kody rabatowe, kupony, promocje. W tym roku w akcję zaangażowały się m.in. Matras, Media Expert, Zalando, Gino Rossi, Microsoft, Avans, Urban Decay, Gerry Weber, BDsklep, Bata, Wittchen, iPerfumy, Douglas, Sephora, Redcoon, Media Expert, Smyk, Nike, Amazon, Neo24, Pull&Bear oraz wiele innych.
Sprawdź: te sklepy biorą udział w Black Friday 2016
Artykuł Partnera